Estetska medicina i društvene mreže
Kao i obično, budim se rano, pogledam kroz prozor i u iščekivanju prvog gutljaja kave ne posežem više za knjigom. Na žalost, jer to je bio divan jutarnji ritual. Sada je rezerviran samo za vikend i opuštene godišnje odmore. Svakodnevicu sam pomalo, ali sigurno zamijenila čitanjem internetskog sadržaja. Red novosti, zanimljivosti, po koji skandal ili neka tragedija iz crne kronike, a neizostavni dio su društvene mreže. Nekad je to bio samo Facebook, a posljednjih godina Instagram.
Prema istraživanju UK’s Royal Society for Public Health upravo je ovaj potonji proglašen najgorom društvenom mrežom za mentalno zdravlje. Zašto je to tako, tema je za sebe, jer s jedne strane ima cijeli niz pozitivnih utjecaja. S druge strane, mogućnost prikazivanja lažnog, savršeno ispunjenog života, s filtriranim slikama na tragu savršenstva, izaziva različite osjećaje nesigurnosti kod iole nestabilnijih osoba.
Reels naš svagdašnji
Današnji način života je brza izmjena informacija i slika u dobro osmišljenoj formi. Mogućnost komunikacije i povezivanja, izmjene iskustava bez obzira gdje smo. Redovito me razveseli. neki Reels iz podmorja, pothvat ekstremnog sportaša ili spektakularan ples. Volim pogledati i lajkati putovanja ili sretne trenutke mojih pravih, a ne samo virtualnih prijatelja. Onda, na red dolazi cijeli niz liječnika koji se bave estetskom medicinom iz cijelog svijeta.
Pratim ih kako bih bila ‘up to date’ sa svjetskim i hrvatskim trendovima te naučila i saznala nešto novo. Zanimljivo je vidjeti fascinantne rezultate estetskih kirurga i vrhunskih dermatologa te ostalih liječnika koji se bave estetskom medicinom. Kako je zanimljivo meni, tako je zanimljivo i našim potencijalnim pacijentima što predstavlja revolucionarnu mogućnost učenja i dvosmjernu komunikaciju.
Na jednostavan način dostupne su informacije o koži, zdravlju, ljepoti, estetskim zahvatima i mogućnostima koje su eksplodirale posljednjih dvadesetak godina. Jednostavnost i lakoća provođenja zahvata te njihova dostupnost, posebno minimalno invazivni estetski zahvati, postale su najveće zvijezde društvenih mreža.
O tome kako je sve to utjecalo na javnost, puno se govori i uvijek kritiziramo nerealna očekivanja naših pacijenata kao posljedicu nerealnih, uljepšanih objava.
Često kritiziramo i tzv. influencere i beauty blogere koji su zahvaljujući brojnim pratiteljima dobili priliku govoriti o temama za koje neki od njih nisu kompetentni. No vrlo rijetko se govori o tome kako je ta revolucionarna mogućnost utjecala na estetičare. Moram priznati da nisam neki ekspert i da većinu mojih ‘dermatoloških’ objava odrađuje netko drugi. Osobno, volim objavljivati slike s ronjenja i mojih putovanja, što vjerojatno nikome nije interesantno. S druge strane volim vidjeti i pročitati korisne i pametne objave s dobrim fotografijama ili kratkim video klipovima.
Što se događa kada liječnik koji se bavi estetikom započne lov na ‘lajkove’ i pratitelje pokušavajući se ukrcati na brzi vlak s influencerima?
Neki to shvaćaju jako ozbiljno i uz stručnu pomoć veliki dio vremena provode uz šminkere, stiliste, fotografe i PR agencije kako bi gotovo svakodnevno imali najbolju objavu i koju stotinu pratitelja više. Veliki je to posao i zahtijeva vrijeme i strpljenje.
Zanimljivo je spomenuti kako Google pri pretraživanju, na viši rang stavlja estetske liječnike s više pratitelja u društvenim medijima!? Popuštajući u iskušenju da ugode svojoj publici, objavljuju fotografije i videa koja nas navode da postavimo pitanje koja je zapravo njihova namjera?
Je li primjereno imati ‘sexy look’ u ordinaciji ili objavljivati snimke s operacije s neprimjerenim komentarom?
Nekima je to samo jedan dobar način samopromocije i zabava, drugima način dokazivanja s porukom ‘Baš sam cool!!’. Ne treba zanemariti generacijski trend koji se kod mlađih i ‘friških’ estetskih liječnika značajno razlikuje od onih iskusnih punih samopouzdanja. Činjenica je da se ipak radi o eroziji statusa liječnika kao višeg poziva.
Na ukus ne možemo utjecati te nam se više ili manje nešto može vizualno svidjeti. Važno je da nam na kraju, kada sve odgledamo, ne ostane osjećaj nelagode i susramlja već pozitivan stav i osjećaj da smo dobili neku dobru informaciju, ili podijelili nečiji uspjeh, neki sretan trenutak ili samo pogledali inspirativnu objavu.
Liječnici estetske medicine, ako su odlučili postati influenceri trebali bi biti opinion ledari, a ne lovci na lajkove sa savršeno filtriranim slikama na kojima ni sami sebe ne mogu prepoznati.
Složit ćemo se da oni koji ostaju dosljedni onome što jesu, poručujući pouzdane podatke u probavljivim zalogajima široj javnosti, čine najbolje na duge staze.
Svakako treba učiti od onih koji su napravili pravi pothvat i liječničku struku doveli u potpuno novu dimenziju. Pri tome ni u jednom trenutku nisu izdali svoju savjest ili etiku kako bi povećali svoju gledanost i potpuno opravdano imaju zvjezdani status.